Blogger Layouts

Ahad, 27 Mac 2011

hanya Kamu Yang Tahu

bismillahirahmanirrahim...

Ya Allah,
andai telah Engkau catatkan,
dia milikku tercipta buatku,
satukanlah hatinya dengan hatiku
titipkanlah kebahagiaan kepada kami
agar kebahagiaan itu kekal abadi

Ya Allah,
Yang Maha Mengasihani,
seiringkanlah kami melayari hidup ini,
ketepian yang sejahtera dan abadi
maka jodoh kami..

Ya Allah,
seandainya telah Kau takdirkan
dia bukan milikku,
bawalah dia jauh dari pandanganku,
luputkanlah dia dari ingatankan,
peliharalah aku dari kekewaan hati...

Ya Allah
Yang Maha Mengerti,
sesengguhnya kuatkanlah aku untuk menghadapinya,
menolak bayangannya jauh ke dada langit,
hilang bersama awan berarakan
agarku sentiasa tenang 
tanpanya di sisi ini...

Ya Allah,
pasrahkanlah aku dengan takdirMu,
sesungguhnya apa yg telah Engkau takdirkan,
aku tahu itu adalah yang terbaik utkku,
jangan biarkann aku sendirian tanpaMu,

Ya Allah,
moga di satu saat nanti,
Kau temukan aku dengan pasangan yang beriman,
agar aku dan dia bersama membina kesejahteraan,
ke jalan yang Engkau redhai..

Amin Ya Rabbal Al'amin..

Tiada ulasan:

alunan lagu ina'yya